BenRiach 12 YO SHERRY WOOD

Witajcie

Dzisiaj w kieliszku pojawił się trunek ciekawy, BenRiach 12YO Sherry Wood, szeroko dostępny ale chyba nie rozchwytywany przez Polaków, a szkoda. Może wpływ na to mieć cena, bo jej przedział to 170-230 zł. Jak na 12 letnią whisky i dużo i nie, zależy jak spojrzeć, ja swoją kupiłem w dobrej promocji za jakieś 130 zł, inaczej pewnie by nie wylądowała w koszyku. Cieszę się jednak, że na siebie trafiliśmy, niewątpliwie warto było jej spróbować.

P1190523

Dość już nawijania makarony, do rzeczy. Klasycznie dla Benriacha tuba z obrazkiem destylarni, która wygląda jak lokomotywa, jeśli się nie przyjrzymy, beczki na pierwszym planie do złudzenia przypominają koła. Co można o niej powiedzieć z ciekawostek?         A można wspomnieć, iż była już dostępna kiedyś, a dokładnie do 2015 roku, ale wstrzymano jej produkcję ze względu na sytuację rynku beczek po sherry. Wersja, którą nabyłem jest z nową edycją, wznowiona sprzedaż w 2018 roku przyniosła również odświeżenie szaty graficznej, zdecydowanie na plus moim zdaniem, a sama marka ze Speyside obecnie jest własnością koncernu Brown-Forman. Whisky o naturalnym kolorze oraz niefiltrowana na zimno, starzenie w beczkach po sherry oloroso oraz PX.

Niestety nie mam porównania między obiema wersjami.

Czas na najmilszą część, czyli degustację, tzw. ocenę organoleptyczną 😉

W kolorze zdecydowanie piękny mieniący się średnio ciemny bursztyn, dla mnie, jako człowieka z nad morza jest to barwa wyjątkowa 😉

W nosie dużo owoców, morele, wiśnie, rodzynki i miód, kremowa słodycz zapowiadająca coś niepowtarzalnego i zachęca, a wręcz zmusza samoistnie do spróbowania

Oleista konsystencja, intensywny smak czekolady i dębu, wodospad owoców, cytrusy, morele, toffi, wiśnie i rodzynki z wanilią, lekka pieprzność z przyprawami, wir smaków całkowicie zakrywa 46% zawartość alkoholu

Finisz średnio długi, owoce i orzechy w czekoladzie, cytrusy i wiśnia zamknięta w klepce dębowej

P1190523

Jak dla nie whisky bardzo pyszna, jak zobaczycie gdzieś za mniej niż 150 zł to piszcie do mnie 😀 nawet bez promocji myślę, że warta swojej ceny, jeśli ta nie będzie przekraczać 200 zł, ja z chęcią ponownie po nią sięgnę z pewnością, że znów zabierze mnie w wspaniały świat whisky.

#Benriach #Slav #WhiskyMyLife #BrowForman

Dodaj komentarz

Start a Blog at WordPress.com.

Up ↑